OC przewoźnika gwarancją wykonania usługi. OC przewoźnika jest jednym z niezwykle ważnych elementów, jeśli w grę wchodzi prowadzenie tego typu działalności. Z jednej strony chroni samego właściciela firmy przewozowej przed różnego rodzaju szkodami, z drugiej zaś daje gwarancję klientom, że stawiają na profesjonalną działalność, której warto zaufać. OCPD jest na pewno pełną gwarancją wykonania usługi, dlatego też nic dziwnego, iż większość osób tylko z takimi firmami podejmuje współpracę. O czym więc należy pamiętać wybierając ubezpieczenie OCP przewoźnika? Na jakie elementy zwrócić uwagę, by dany produkt ubezpieczeniowy spełnił oczekiwania właścicieli firm transportowych, ale i samych odbiorców towarów?
Wybór odpowiedniego OCPD
Dostępnych na rynku polis dla przewoźników jest wiele. Oprócz podstawy, każdy właściciel firmy może dodatkowo dołączyć odpowiednie klauzule, które chronią go przed licznymi skutkami działań, na jakie on sam nie ma wpływu. To, jakie wybierzemy, zależy w głównej mierze od tego, jaki zakres działania polisy chcemy w swojej umowie zawrzeć. Na pewno kluczowa jest suma gwarancyjna, a więc kwota, na którą ubezpieczamy się jako przewoźnicy. Kiedy dojdzie do wypadku, aktu wandalizmu czy nie dowiezienia towaru w odpowiednim czasie, odszkodowanie zostanie odjęte od tej sumy. Im lepiej uda nam się dopasować konkretną ofertę do naszych potrzeb, tym większą zyskamy satysfakcję udanego wyboru.
Co obejmuje ubezpieczenie OCPD?
Przedmiotem ubezpieczenia mienia, jeśli w grę wchodzi transport, jest przede wszystkim odpowiedzialność cywilna. Dotyczy wszelkich szkód, jakie pojawiają się w momencie przyjęcia przesyłki, aż do momentu wydania jej odbiorcy. Firma ubezpieczeniowa, która wystawia taką polisę, daje gwarancję ochrony przed wszelkiego rodzaju szkodami rzeczowymi, które polegają na utracie, ubytku lub uszkodzeniu danej przesyłki. Obejmuje także szkody finansowe, które związane są między innymi z opóźnieniem dostaw. Ubezpieczenie mienia jest dowolne i każda firma zajmująca się przewozem towarów może, ale nie musi się na to zdecydować. Taki wybór niesie za sobą jednak korzyści. Po pierwsze chroni przed szkodami każdą ze stron, po drugie daje możliwość zapewnienia klientom pewnej gwarancji, z kim naprawdę podejmują oni współpracę. Ci bowiem zdecydowanie częściej wybierają przewoźnika z polisą.
Dlaczego klienci żądają polisy OC przewoźnika?
Tak, jak przewoźnik nie chce być stratny z powodu wynikających sytuacji związanych z dowozem towaru na miejsce, tak również i sam odbiorca nie chce ponosić jakichkolwiek strat. Zabezpieczając się, chce współpracować jedynie z takimi firmami przewozowymi, które posiadają OCPD. To daje pełną gwarancję zadowolenia i pewności, że współpraca, nawet w sytuacjach problematycznych, nie spowoduje strat finansowych. Jeśli bowiem przewoźnik nie posiadałby polisy, wówczas klient mógłby w ogóle nie odzyskać tych pieniędzy lub walczyłby z przewoźnikiem o ich odzyskanie w sądzie.
Ubezpieczenie od ryzyka
Nikt z nas tak naprawdę nie jest w stanie przewidzieć pewnych sytuacji. Nie możemy uchronić się przed wypadkiem, nie mamy możliwości, by mieć wpływ na opóźnienia w transporcie, jeśli granice państwa zostają zamknięte, trudno byłoby oszacować, że na danym parkingu dojdzie do kradzieży towaru. Tak naprawdę ryzyko wpisane jest w życie właścicieli firm przewozowych, gdyż wiele zdarzeń jest zupełnie od nich niezależnych. Zamiast jednak żyć w ciągłej niepewności, stale obawiając się tego typu zdarzeń, z pewnością OCPD stanowi bardzo dobry wybór, na jaki warto postawić. Taka polisa to przede wszystkim pełna gwarancja spokoju finansowego, na wypadek pojawiających się szkód. Mając ją, w wyniku wypadku klient do którego miał trafić towar otrzymuje odszkodowanie, które to wypłacane jest z sumy gwarancyjnej, na jaką została dana polisa wybrana.
Im suma gwarancyjna jest wyższa, tym lepsze warunki i większa pewność, że z własnej kieszeni nie będzie trzeba płacić za poniesione straty. Nie mając ubezpieczenia, w wyniku wypadku firma mogłaby stracić wszystko i do upaść na samo dno, pogrążając się w lawinie długów. Jak mówi przysłowie – lepiej zapobiegać, niż leczyć. I w tym przypadku sprawdza się ono naprawdę bardzo dobrze. Jedna polisa to 12 miesięcy pełnej gwarancji zadowolenia i satysfakcji z dokonanego wyboru.
2020-06-10 07:24:57